Strony www Toruń - Projektowanie stron Toruń - Tworzenie stron www - Strony CMS - Responsywne strony www
Projektowanie stron – rozwiązania na każdą kieszeń
17 lutego, 2017
Kamień ogrodowy - Kamień naturalny - Dekoracje ogrodowe z kamienia - Hurtownia kamienia - Kamień dekoracyjny
Dekoracje do Twojego ogrodu
18 lutego, 2017

Co to jest pozycjonowanie stron? Czy jest to bezpieczna metoda na wypromowanie mojej strony internetowej? Jakie efekty daje pozycjonowanie stron? Ile się płaci za pozycjonowanie stron? To najczęściej występujące pytania zadawane przez Klientów agencją SEO zanim wybiorą tego rodzaju usługę.

Efektywność pozycjonowania zależna jest od kilkunastu czynników, oraz wypracowanych metod. Agencje SEO wręcz konkurują między sobą w opowieściach o tym jak szybko wzrasta pozycja pozycjonowanej przez nich strony i znajomości „tajnego algorytmu Google”. Bywa tak, że te firmy, sprzedające niedrogie i błyskawiczne pozycjonowanie, w efekcie prowadzą do ukarania stron swoich Klientów przez Google. Stosują one spamowanie, które w dłuższym czasie okazuje się dla nas bardzo niekorzystne. Pozycjonowanie nielegalnymi technikami nie jest zatem wskazane, a podniesienie takiej strony do wcześniejszej pozycji zajmuje często cały rok.

W dzisiejszym poradniku krok po kroku uświadomimy Wam jak powinno wyglądać skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron internetowych. Warto poznać te wskazówki, żeby w przyszłości nie dać się nabrać oszustom, których w branży SEO jest wielu.

Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie stron?

Bez żadnych wątpliwości możemy stwierdzić, że żyjemy w erze Internetu. Instytucje, których strony internetowe są często wybierane, odnoszą materialny sukces w rzeczywistości. Wzrost popularności tych witryn nie jest wyłącznie kwestią przypadku, ale dokładnie zaplanowanej techniki marketingowej. Metody takie jak pozycjonowanie stron, czy zarządzanie profilem w znanych social media maksymalizuje możliwości firm na złapanie wielu nowych Klientów. Dlaczego pozycjonowanie stron okazuje się być najskuteczniejsze? Argument jest niezwykle błahy – ilość użytkowników wyszukiwarek, którzy w każdej chwili mogą zostać Klientami Twojej firmy.

Na pewno nie raz zdarzyło Ci się poszukiwać produktów w Internecie. Najczęściej za pewne czerpałeś z zasobów wyszukiwarki Google. Po napisaniu danej frazy, np. Hydraulik Toruń, ukazała Ci się lista wyników. Idąc tokiem myślenia im wyższym tym lepszy, wchodziłeś na strony firmowe, które znalazły się na szczycie tej listy. Tak też działa 90% użytkowników wyszukiwarek stron. Normalne jest, że wszyscy zwracają uwagę na pierwszą stronę listy organicznych wyników, a jedynie nieliczni wchodzą na 2 czy 3 stronę. Możemy śmiało napisać,że podstawowym plusem pozycjonowania, jest szansa zainteresowania swoją witryną szerszego kręgu odbiorców.

Pozycjonowanie stron krok po kroku

Pozycjonowanie strony wpływa na optymalizację jej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Strony katalogowane są w tym rankingu w określonej kolejności, odpowiadającej ich trafności z wpisywaną frazą kluczową. Układanie tej listy zajmują się boty Google, których funkcjonowanie opiera się na potężnie zbudowanym algorytmie, modernizowanym co jakiś czas. Wnioskować można że pozycjonowanie jest wysoce skomplikowaną procedurą, najczęściej poznawaną przez wielokrotne próby, gdyż żadna agencja interaktywna na świecie nie ma dostępu do tajnego algorytmu. Realizując pewne procedury w kodzie strony i obserwując transformację jej pozycji, możemy wyłącznie domyślać się jakie są czynniki oddziałujące na skuteczne pozycjonowanie. Wśród nich najważniejsze to:

  • optymalizacja strony – maksymalizacja wydajności i dopracowanie kodu strony sprawią, że dana witryna będzie bardziej czytelna dla autobotów Google. Niepozornie duże znaczenie ma także bogactwo słów kluczowych w zawartości strony.
  • popularność witryny – zadbanie o dużą liczbę wysokiej jakości linków zewnętrznych, jak i wewnętrznych spowoduje, że identycznie jak zainteresowani usługami Klienci, autoboty Google także z łatwością zauważą konkretną stronę. Aby zbudować bogaty zbiór linków zewnętrznych możesz postawić własne zaplecze SEO.
  • aktualizowanie wpisów – profesjonalna i zachęcająca treść to jedno, a częste aktualizacje strony to drugie. Interesujące według Google witryny to takie, na których ciągle coś się dzieje. Przy okazji zadbasz w ten sposób o swoich czytelników.
  • responsywność – to dziś najważniejsza sprawa, dlatego że co raz więcej ludzi używa urządzeń mobilnych. Strony responsywne dopasowują się do rozmiaru określonego ekranu i zawsze działają szybko, co jest kolejnym plusem dla robotów Google.

Zostały tu wymienione tylko nieliczne przykłady czynników mających wpływ na wzrost pozycji strony w organicznych wynikach Google. Większość agencji SEO zaczyna współpracę z Klientem od omówienia fraz kluczowych. Najlepsi fachowcy pomogą Ci znaleźć takie frazy, dla których efektywne podwyższanie pozycji strony będzie kwestią kilku tygodni. Niektóre firmy zaoferują Ci zbudowanie własnego zaplecza SEO, lub wykorzystanie z ich bazy. Może to być dobry pomysł. Jest to sygnał, że agencje te troszczą się o Klienta, nie chcąc go naciągnąć na nie korzystny spam, który jak już się dowiedzieliście, może was wiele kosztować. Co do kosztów, podstawowe pakiety pozycjonowania zaczynają się już od 100 złotych miesięcznie. Czy jest to wygórowana cena? Nie, jeżeli zdasz sobie sprawę ilu lojalnych Klientów możesz zyskać tylko przez fakt, że Twoja strona znajdzie się na wyższej pozycji niż strony konkurencji. Jeszcze jedno – rezultaty pozycjonowania zauważalne są po dłuższym czasie. Jeżeli ktoś zaoferował Ci znacznie krótszy czas realizacji, oznacza to, że korzysta z nielegalnych metod.

Zależy Ci na bezpiecznym pozycjonowaniu – odwiedź naszą stronę i poznaj szczegółową ofertę: pozycjonowanie stron