Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – nowe możliwości
28 maja, 2017
Pianka PUR - drewno
Pianka PUR – dlaczego warto?
15 października, 2017

Obecnie da się zauważyć, iż bez odpowiedniego wypozycjonowania strony internetowej, widoki na sukces naszej firmy są dość małe. Całe szczęście, że, dzięki rozwojowi technologii, Google opracowało skomplikowany system, dzięki któremu dotrzemy do Odbiorców z sąsiedztwa. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Klientów z pobliża, niezbędne jest poprawne wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ wiele elementów, którymi zajmiemy się w poniższym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z węższego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że narzędzie wyszukujące może samodzielnie określić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to bez trudu sprawdzić, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że naszym celem jest znalezienie biura nieruchomości. Jeśli wyszukujący jest w danym momencie w Toruniu, to w takiej sytuacji wyszukiwarka wytypuje nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Badania nie kłamią – przeszło 95% Odbiorców szuka priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, żeby mieć je pod ręką. Powinniśmy poczynić co w naszej mocy, aby znaleźli właśnie naszą firmę, ponieważ przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a przeszło 80% korzystających z nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli masz własną restaurację, obligatoryjnie musisz zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w kwestii zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż wielce ważną kwestią będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać teksty oraz zatroszczyć się o to, żeby publikacje były możliwie jak najlepszej jakości. Należy pamiętać przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy teraz zastanowić się nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które szerzej opiszemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby informacje o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących korporację – pilnujmy danych, które zamieszczamy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie aktualizujemy tego, to wówczas wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie znaczące jest stworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do zakładania wizytówek zakładów, które działają na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Poprawne pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że szukający, wpisujący lokalne słowa kluczowe zapewne natknie się na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest przesadnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i merytorycznej wiedzy.

Aby dodatkowo podnieść swoje szanse na przekonanie lokalnych Klientów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Powinniśmy wcielić się w rolę szukającego i rozważyć, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najprościej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następnie, wzbogacamy wizytówkę o bieżące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy periodycznie je aktualizować. W dalszej kolejności generujemy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj jako nazwa zakładu. Jeżeli już mamy tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać odpowiednią grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, jak wysoko wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Gdy dostaniemy sporą liczbę przychylnych opinii, to wtedy będzie miało to bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie nowych Klientów oraz kreowanie przewagi nad konkurencją.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy patent, na znalezienie się w wynikach wyszukiwania niż szersze pozycjonowanie witryn. Nie wiesz jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego na pewno pomoże Ci zrobić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/