Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie ślubów
14 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – nowe możliwości
28 maja, 2017

Pierwsze wrażenie,to coś o co dbamy we wielu dziedzinach życia. Pragniemy zrobić dobre wrażenie w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na kobiecie, jeśli ruszamy na klubowe party, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w dużej mierze bazuje też home staging – czyli technika złożona z wszelkich działań, zmierzających do wywołania dobrego wrażenia na poszukującym domu, lokalu mieszkalnego, czy innej nieruchomości. Ci, którzy planują zakup nieruchomości, często zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, i wobec tego wypada podjąć wszelkie działania, by nasz dom przedstawiał się zniewalająco. Wszystkiego nie przypilnujemy na własną rękę, i wobec tego warto podyskutować ze specjalistami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – wystartujmy od genezy powstania techniki home stagingu.

45 lat temu….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie na tamtejszym rynku mieszkań odnalazła się Barbara Schwarz, posiadaczka firmy, specjalizującej się w projektowaniu wnętrz. Dziś już wiemy, że – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz sukcesywnie wypatrywała patentów, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby sumiennie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszystkie potrzebne prace remontowe, uprzątnąć cały obszar i ozdobić go w taki sposób, żeby Klient mógł się nią zachwycić. Efekt? Nieruchomość została sprzedana znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby zakładać. Z czego to wynikało? Schwarz zaobserwowała, że przy rozjaśnieniu i wizualnym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie ewentualnego klienta jest znacznie lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała uznanie fachowców od mieszkań w USA, a specjalizacja zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a na pewno jest autorką cenionych prac na ten temat.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w USA i odnalazł się również w Wielkiej Brytanii, gdzie często Brytyjczycy mówią na niego property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i dotarło do nich, iż mogą mnóstwo zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po sumiennym zadbaniu o mieszkanie.

W naszym kraju home staging zagościł już w XXI wieku. W dużej mierze dlatego, iż Polacy poszukiwali na rynku pracy swojego miejsca i w efekcie powstał nowatorski, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował w zasadzie z dnia na dzień, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy znaleźli się na rynku mieszkań. Barbara Schwarz stworzyła dopracowany model, ale korzystający z niego musieli reagować na kaprysy zmieniającej się mody.

Kiedy weźmiemy pod uwagę dzisiejsze czasy, home staging to nie tylko działania ulepszające estetykę domu. Home staging bowiem to po prostu pójście za podstawami idei marketingu, który opiera się – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która przyciągnie uwagę ewentualnego Klienta. Już w czasach wdrażania innowacyjnej metody przez Barbarę Schwarz było jasne, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta wzbudzająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może zmusić potencjalnego Klienta do przejrzenia mieszkania. W dobie obowiązującego w wielu kręgach dostępu do internetu i codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem stron tematycznych, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Nie zapominajmy, że stworzenie odpowiednich obrazów powinno nastąpić już po sumiennym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie preparowanie składa?

Udoskonalenie modelu Schwarz

Pionierskie plany Barbary Schwarz głosiły, że sporo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Zaskakujące jest, jak dużo osób zapomina o naturalnych zachowaniach, jak np. usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Kwestią, która może negatywnie wpłynąć na naszą transakcję może być smród w domu – bez wątpienia odstraszy on Klienta.

Jeśli pragniemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej wynająć specjalistów z biura nieruchomości, którzy dołożą wszelkich starań, aby nasza posiadłość wyglądała wspaniale.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl