Meble wypoczynkowe - projektowanie wnętrz
Aranżacja domu -meble nowoczesne
1 września, 2020
Chirurgia stomatologiczna Toruń - stomatologia estetyczna
Chirurgia twarzowo szczękowa – zabiegi w klinice stomatologii estetycznej
1 września, 2020

Obecnie da się zauważyć, iż bez należytego wypromowania strony internetowej, perspektywy na sukces naszej firmy są stosunkowo nieduże. Na szczęście, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google opracowało złożony mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do Klientów, ulokowanych blisko nas. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis opon, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało wyhaczone przez Interesantów z pobliża, konieczne jest właściwe pozycjonowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ sporo czynników, które przeanalizujemy w tym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne to promowanie danej strony w wyszukiwarkach. Od tradycyjnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że głównym celem będą wyszukujący z danego grona, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie wybadać, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu wielkie miasto. Możemy to bez trudu zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy agencji nieruchomości. Gdy osoba wyszukująca jest w określonym momencie w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka doradzi nam najskuteczniej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki mówią prawdę – przeszło 95% Nabywców szuka priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Należy uczynić co się da, żeby odszukali właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w późniejszym czasie, a powyżej 80% użytkowników smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy i usługi. Jeżeli masz własną restaurację, obligatoryjnie musisz zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Tak samo jak w przypadku tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż szczególnie ważną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać treść i postarać się, żeby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba w tym momencie zastanowić się nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
Utworzenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – dopilnujmy, aby informacje o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z turystyką,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – dbajmy o dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Niezwykle istotne będzie stworzenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do zakładania wizytówek firm, które operują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki spowoduje, iż poszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych ma duże szanse natrafić na naszą wizytówkę, obejmującą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest szczególnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i odpowiedniej znajomości tematu.

Żeby dodatkowo zwielokrotnić swoje widoki na zwabienie lokalnych Kontrahentów, posłużymy się usługą Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Powinniśmy wejść w rolę szukającego i pomyśleć, czego będzie szukał w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj oferowanych przez nas usług. Po tytule, uzupełniamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – należy na bieżąco je aktualizować. Kolejno generujemy dla Twojej firmy unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, głównie w postaci nazwy korporacji. Jeśli już mamy tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Jeśli pozyskamy większą liczbę przychylnych opinii, to wtedy łatwo zauważymy ich pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Odbiorców oraz budowanie handicapu nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy patent, na usytuowanie się w wynikach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym z pewnością pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Chcesz wiedzieć więcej

Pozycjonowanie stron Toruń