Adwokat rozwody Wrocław sprawy rozwodowe Prawnik od rozwodów
Skuteczny adwokat rozwodowy
Luty 25, 2017
Skuteczna depilacja laserowa
Luty 27, 2017

Serwis skutera Kymco

serwis skuterów Kymco naprawa Kymco pielęgnacja Kymco

Jak poprawnie dbać o skuter?

Najwięcej Klientów, którzy planują kupno skutera, w nieznacznym stopniu zdaje sobie sprawę, jakim sposobem prawidłowo się o niego troszczyć. Od należytej pielęgnacji uzależniona jest albowiem – mówiąc pokrótce – jego „forma”. Będziemy mieli możliwość go używać dłużej, zaś podróż nim będzie o wiele bezpieczniejsza. Jakie działania trzeba przeprowadzić? Po pierwsze: nie zadręczać motoru nierówną jazdą, czyli z manetką do oporu, gdyż potrafi to zdecydowanie wzmóc ciepłotę motoru, zaś w rezultacie go zrujnować. Dodatkowo wszystkie triki kaskaderskie trzeba niestety oglądać w mieszkaniu na ekranie peceta czy telewizora. Chodzi tutaj jednoznacznie o ryzykowne hamowanie oraz jazdę na pojedynczym kole (nierzadko tylnym). Taka jazda „wystawia na próbę” nasze zdrowie, zaś nierzadko życie, skoro jest połączona z niesamowitą prędkością. Przykładowo skuter Kymco trzeba myć manualnie. Myjnia pod ciśnieniem absolutnie nie wystarczy, by odpowiednio wyczyścić wszystkie fragmenty (głównie te najmniejsze). Trzeba spędzić przy takim jednośladzie dużo więcej czasu. Obejrzeć pieczołowicie po każdej wycieczce wygląd skutera, np. w poszukiwaniu jakiś prawdopodobnych niesprawności. Należałoby wypolerować wydech, ustalić czy w którymś miejscu nie ma korozji i czy hamulce są w zadowalającym stanie. Rekomenduje się w jeden dzień w tygodniu zbadanie stanu żarówek oraz opon. Dodatkowo nie wolno przekraczać akceptowalnego przeciążenia, mianowicie ilości ekwipunku, jaki możemy ze sobą wziąć.

Jakie usługi wchodzą w skład serwisu skuterów?

Całokształt zależy od tego, czy posiadamy dwusuwowy czy czterosuwowy skuter. W przypadku tego drugiego zapłata bezspornie będzie odrobinę wyższa. W przypadku skutera dwusuwowego serwis Kymco mieści w sobie: podmianę oleju w mechanizmie przekładkowym, kontrolowanie stanu świecy zapłonowej, weryfikowanie działania klocków hamulcowych, sprawdzanie ciśnienia w oponach, zawieszenia, stanu podświetlenia, czyszczenie motoru i gaźnika oraz wszystkie inne uniwersalne procedury, które my indywidualnie zasugerujemy, przykładowo wykluczenie określonej dysfunkcji. Jeżeli posiadamy motor czterosuwowy serwis zawiera również zmianę oleju w napędzie, oczyszczanie filtra oleju oraz przystosowanie zaworów. Należałoby samemu ochraniać skuter przed szkodliwymi czynnikami, przykładowo solą na drodze w trakcie zimy. Wtedy absolutnie nie powinniśmy nią jechać, ponieważ sól jest naczelnym warunkiem powstania korozji na wydechu. Po zimie warto wymienić olej oraz inne płyny, m.in. olej silnikowy, przekładniowy czy do łańcucha.

Co wybrać – ASO czy zwykły warsztat?

Klasyczny warsztat oraz renomowany posiadają najprawdopodobniej tyle samo zalet jak i słabości. Należy jednak poświęcić im sekundę, ażeby potem nie żałować nieprawidłowej decyzji. W renomowanej stacji, w jakiej dokonuje się sprawdzania stanu technicznego i reperacji motocykli, mamy możliwość liczyć na solidność i doskonałą jakość obsługi. Przegląd za każdym razem jest organizowany zgodnie z ustalonym programem, natomiast potwierdzeniem jego wypełnienia jest zaznaczenie tego w książce gwarancyjnej. Klienci, którzy posiadają nowe skutery Kymco, muszą przychodzić każdorazowo w ustalonym wcześniej okresie. Jeżeli motocykl będzie miał dowolną niepokojącą niesprawność, wówczas ASO w ramach rękojmi może przeprowadzić darmową renowację. Wielkim atutem takiego serwisowania jest możliwość późniejszej odsprzedaży skutera za przyzwoitą cenę.

Pozytywną stroną zwykłych warsztatów jest zdecydowanie cena. Często w renomowanym warsztacie trzeba zapłacić kilka razy więcej za bliźniaczą usługę. Dlatego właściciele skuterów często decydują się na reparacje i regenerację akurat w takich lokalizacjach. Jesteśmy na wygranej pozycji, jeżeli mechanik jest w tym obszarze ekspertem, m in. zyskał zawczasu doświadczenie w konserwacji konkretnych typów owych maszyn. Można mieć styczność także ze zdaniem: „Na pewno nie będę tego naprawiał, ponieważ się zwyczajnie na takiej tematyce w ogóle nie znam”. W takiej sytuacji mechanik przynajmniej jest wobec nas szczery. Niekorzystnym aspektem będzie tu niedostatek umiejętności, jaki jest podyktowany tym, iż nieuwierzytelnione zakłady nie mają najzwyczajniej w świecie dostępu do specjalistycznych przeszkoleń. A wskutek tego do bieżących danych, np. o szczególnie złożonej elektronice w konkretnym modelu jednośladu. Mamy szansę zatem telefonować do wielu serwisów, z czego większość nawet nie podejmie się wykonania usługi. Niezależne zakłady powinny jednakże specjalizować się w branży jednośladów, np. cross i w takiej sytuacji mamy możliwość uzyskać fachową usługę za umiarkowaną stawkę.

Podsumowując trzeba zauważyć, iż gwarancja od producenta właściwie nie obejmuje w szeregu rozmaitych warunków, m in. jeżeli umieścimy w swym jednośladzie części od nieautoryzowanego realizatora bądź kiedy w ogóle nie będziemy użytkowali pojazdu zgodnie z celem, do jakiego go stworzono (przykładowo będziemy wykraczać poza dopuszczalną prędkość, jechać zuchwale na jednym kole). Jeśli chcesz odszukać więcej ciekawych wiadomości w kwestii skuterów wejdź w ów odsyłacz – Skuter Kymco

Strona używa cookies
Ok