Instalacje biogazowe biogazownie pochodnie do spalania biogazu odgazowanie składowiska odpadów
System pozyskiwania czystej energii
23 listopada, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Warunki budowy biogazowni
26 listopada, 2016

Parkingi lotniskowe

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Jak się przygotować do podróży samolotem?

Niewątpliwie ważne są trzy kroki: zamówienie parkingu przy lotnisku, przygotowanie „ładunku” podług dokładnych wytycznych oraz odprawa. Postój powinien być położony nieopodal lotniska, abyśmy nie musieli przebywać jeszcze ponadplanowej drogi z bagażami (częstokroć szczególnie uciążliwymi). Musimy uprzednio przeszukać dostępne oferty w sieci oraz wyłonić parking z najdogodniejszym dojazdem i najszybszym dotarciem na lotnisko. Mnóstwo przedsiębiorstw umieszcza na swoich stronach Galerie zdjęć oraz filmy, z jakich mamy szansę jasno wywnioskować, w jakim miejscu faktycznie znajduje się postój. Najlepiej ustalić najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu oraz cennikiem. Jeżeli mamy na uwadze bagaż, to należy zaznajomić się z konkretnymi instrukcjami dla pasażerów udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Głównie z ewidencją obiektów zakazanych do przewozu w bagażu kabinowym, uproszczoną infografiką dotyczącą wnoszenia płynów, aerozoli oraz żelów na pokład samolotu. Przed odprawą należy:

  • przeanalizować warunki przewozu, a mianowicie część umowy pomiędzy pasażerem oraz przewoźnikiem
  • skontrolować, czy mamy wszelkie dokumenty obowiązkowe do odprawy
  • sprawdzić, czy nasz ładunek (podręczny, ewidencjonowany, niestandardowy) spełnia warunki co do wielkości nałożonych przez przewoźnika
  • odnotować numer telefonu linii lotniczej (ewentualnie do centrali), który będzie przydatny w przypadku ewentualnych pytań

Warto pamiętać, iż po przybyciu na lotnisko czekają nas dwa istotne momenty: odprawa biletowo – bagażowa i kontrola bezpieczeństwa. Zatem proponuje się, aby przybyć na lotnisko sporo przed czasem odlotu. Zatem zarezerwowanie parkingu lotniskowego z transportem na lotnisko i odbiorem po przylocie jest wyjątkowo komfortowym i pewnym rozwiązaniem. Dzięki niemu można zaoszczędzić naprawdę wiele bezcennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa rozpoczyna się w czasie ustanowionym przez przewoźnika i jest zaznaczona logo przewoźnika, nazwą portu końcowego, numerem rejsu i godziną odlotu. Dopiero po zdobyciu karty pokładowej i oddaniu bagażu należy skierować się do kontroli bezpieczeństwa. Później trzeba cierpliwie oczekiwać, aż samolot będzie całkowicie przygotowany do lotu, natomiast asystenci obsługi pasażerskiej zaproszą nas na pokład.

Warianty bagażów i związane z nimi ograniczenia

Pierwszym rodzajem jest ładunek ewidencjonowany, który jest przewożony zupełnie pod ochroną przewoźnika. Podstawą odnotowania jest wręczenie zawieszki bagażowej, natomiast ograniczenia dotyczą głównie jego wagi (pobierane są ponadplanowe odpłatności za większość bądź całość ładunku i za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny wcale nie jest odnotowywany i przez cały czas trwania lotu przebywa pod opieką podróżnego. Zastrzeżenia w wymienionym przypadku dotyczą masy oraz wymiarów. Jeśli nasz ładunek się w nich nie zawiera, zostanie przetransportowany jak ładunek ewidencjonowany. Natomiast ładunek niestandardowy dotyczy nietypowych obiektów, np. sprzętu sportowego. Doskonałym planem jest na pewno zmierzenie naszego ekwipunku (jeśli nie zaopatrzyliśmy się w profesjonalne torebki czy walizki wyprodukowane zgodnie z zasadami dostarczonymi przez ULC). Można to wykonać w mieszkaniu bądź na parkingu lotniskowym, na który wypada dojechać znacznie wcześniej.

Materiały niedozwolone do przewozu w bagażu kabinowym oraz notowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy posiadać broni palnej (oraz wszelakiej innej broni), przedmiotów o ostrych końcach albo krawędziach, tępych instrumentów, artykułów wybuchowych, substancji łatwopalnych, chemicznych, trujących, płynów i wyrobów o pokrewnej lepkości. W ekwipunku rejestrowanym nie wolno wozić żadnych produktów eksplozyjnych, substancji zapalnych, chemicznych i toksycznych.

Do broni palnej należą, np. broń bojowa oraz sportowa (pistolety, myśliwska broń na kule lub śrut, paralizatory elektryczne, czy wiatrówki i rewolwery pneumatyczne). W żadnym przypadku nie możemy przewozić żyletek, brzytw, otwartych nożyków golarskich, nożyczek o długości ostrza powyżej 6 cm czy narzędzi roboczych, np. wiertarek (należących do grupy obiektów o ostrych krawędziach albo brzegach). Do instrumentów tępych należą kije baseballowe, kije hokejowe, wędki itp. Niebezpieczeństwem dla zdrowia pasażerów oraz obsługi są również zapalniki, spłonki, lont prochowy i detonujący, urządzenia dymotwórcze, oraz napoje alkoholowe o stężeniu powyżej 70% na jednostkę (zatem klasa: produkty wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Oprócz tego w samolocie nie mogą znajdować się płynne baterie elektryczne, rtęć, ”gaz pieprzowy”, miotacze żelu i płynów obezwładniających, materiały wywołujące choroby zakaźne, a także żele, pasty, emulsje (przykładowo syropy, dezodoranty, czy pianki do golenia.

Bagaż notowany nie może zawierać przede wszystkim dwóch ostatnich typów materiałów, zatem artykułów eksplozyjnych oraz substancji trujących i chemicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany propozycją postoju w pobliżu lotniska w Trójmieście, kliknij w ten odnośnik – lotnisko Gdańsk parking

Strona używa cookies
Ok